SEO: 5 lihtsat nippi kodulehe nähtavuse parandamiseks

by aug. 17, 2020Nipid ja õpetused, SEO0 comments

SEO optimeerimine ei ole mingi müütiline olend nagu Kalevipoeg kel rammu mitme mehe jagu. SEO ehk search engine optimization tähendabki oma lihtsamas tõlkes veebilehe otsingumootorites leitavuse optimeerimist. Levinud on ka arusaam, et SEO optimeerimist oskavad teha ainult veebispetsialistid või suured agentuurid, kaugeltki mitte. Jah, otsingutulemustes esiritta jõudmine on väga oluline, kuid asju mida ka tavakasutaja oma ettevõtte veebilehel ära teha saab, on palju. Just asju, mis ei nõua suuri erialaseid teadmisi, programmeerimise ega veebiarenduse oskusi. Selles artiklis räägimegi viiest lihtsast nipist, mida teie saate oma kodulehe leitavuse parandamiseks teha. Aga enne seda – väike sissejuhatus:

 

Miks on SEO vajalik?

SEO optimeerimise vajalikkuseks on väga lihtne põhjus ning see taandub suuresti just tarbijakäitumise muutustele. Kes mäletab veel interneti-eelset aega, kus vajalike teenuste info otsimine käis läbi telefonikataloogide või ajalehekuulutuste. Siis piisas ettevõtte nähtavuse parandamiseks ettevõtte reklaami lisamisest kataloogi. Internetiajastu alguses käitumismustrid muutusid – me hakkasime kasutama hoopis internetikatalooge. Mäletate, kui populaarne oli neti.ee portaal? Väga populaarne, sest seal oli hästi kureeritud sisu ning said ettevõtteid leida valdkonna järgi. Ja siis tuli Google.

Möödas on ajad, kus põhiliiklus tuli nn organiseeritud kataloogidest, kus sisu oli haldaja poolt sisestatud ning organiseeritud. Tänase seisuga on Eestis (2020. aasta statistika) 96% veebiotsinguid tehtud läbi Google otsingumootori ning maailma mastaabis on see number 92%.

Lihtsustatult öeldes – Google omapära on see, et otsingute tulemused ei kuvata mitte kataloogi sisu järgi, vaid veebilehe “kvaliteedi” järgi.  Kvaliteet on aga Google algoritm, mis hindab lehe andmeid ja sisu, populaarsust, mobiilisõbralikkust, lehe laadimiskiirust ning koodi optimeerimist. Ja väga palju muid asju, millest on lausa täispikki raamatuid kirjutatud. Kõikisesse üksikasjadesse me siin ja täna põhjalikult süvenema ei hakka.

 

1. Tee selgeks, kust tulevad kliendid!

Me võime vaielda teemadel, mis on SEO seisukohalt kõige hädavajalikum või kõige tähtsam asi. Ausalt – tegelikult ei ole sel tähtsust, kuna kõiki tegevusi tuleb vaadata komplekselt: kuidas need üksteist mõjutavad ning tulemusi annavad. Seda öeldes – kõige alguseks on arusaam, kust tulevad kliendid ning mida nad Teie veebilehelt tegelikult otsivad.

GlobalStats andmetel on populaarseim otsingumootor maailmas Google, mistõttu peaks alustama just Google platvormi info hankimisega. Google Search Console on võrdlemisi lihtne ning tasuta tööriist, mis kuvab veebilehega seotud otsingutulemuste info: mis märksõnaga on veebilehte otsinguvastustes näidatud, kui palju ja palju muud. Loomulikult annab Search Console veel väga palju olulist infot ning see on platvorm, kus saad ISE Googlele öelda, et vaata siia – siin on MINU veebileht.

Google Search Console statistika ja andmed

Google Search Console statistika ja andmed

Antud 7 päeva statistika näitab seda, et märksõnasid millega otsingus veebilehte külastatakse, on päris palju ning vaadates märksõna detailsemalt, kuvatakse ära ka keskmine positsioon otsingus. See kõik on juba vajalik informatsioon kodulehe optimeerimiseks – mis märksõnaga sisu parandada, kuhu aega ja ressursse panustada.

 

2. Sisu on kõige aluseks

Kõik algab paratamatult lehe sisust. Raske on müüa toodet või teenust, kui veebilehel on ainult pilt, hind ning tootenimetus. Jah, see on võimalik kui tegu on ainsa veebilehega kogu internetis ning kõik inimesed külastavad seda igapäevaselt. Selleks, et otsingumootorites nähtavale tulla, on vaja ka kvaliteetset sisu kodulehel.

Kvaliteetne sisu on iseenesest mitmeti mõistetav väljend. Ühest küljest olen ma täiesti päri sellega, et sisutekstid peavad olema korrektse keele- ja sõnakasutusega ning lihtsalt loetavad ka “tavakliendile”. Erialane žargoon teeb tekstide lugemise keeruliseks ning tihti teistele raskesti mõistetavaks. Samamoodi, halb sõnakasutus ning pidevad keelevead tekstis näitavad kliendile nii mõndagi ettevõtte kohta. SEO seisukohalt on kvaliteetseks sisuks just selline materjal, mida kliendid loevad, jagavad ning viitavad. Siinkohal peab see sisu olema ka ettevõtte toodete ja teenustega seotud.

Väga lihtne lähenemine on kirjutada ettevõtte blogisse lihtsaid, kliendi jaoks kasulikke artikleid. Näiteks – 5 lihtsat nippi veebilehe nähtavuse parandamiseks. Nali naljaks – ka selle artikli taga on omad tagamõtted. Toome näite teisest valdkonnast – iga rehvimüüja kodulehel peaks olema blogipostitus või sisuleht rehvide valimise ning numbrite tõlgendamise kohta. Sest kui kliendil selle valdkonna põhjalikumad teadmised puuduvad, läheb ta Googlesse ja ostab konkurendilt. Teil on aga vajalik info olemas, toob Google kliendi juurde. Veel enam – hea sisu tähendab muudel platvormidel lehele viitamist ning sellega ka otsingumootoris paremat leitavust.

“Content is king” ei ole turundus- ja veebispetsialistidel lihtsalt sõnakõlks. Selle taga on tegelikult mitmed väga olulised põhimõtted.

3. Korrasta meta ja ALT kirjeldused

Pealkirjas lubasime, et tegu on lihtsate nippidega – me ei lasku kusagile programmeerimiskeelte üksikasjadesse. Ühest küljest on tegu mõneti tehnilise üksikasjaga, kuid otsingumootorites leitavuse seisukohalt äärmiselt kriitilise aspektiga.

Mis asi on meta-kirjeldus veebilehel? Meta-kirjeldus on 158-168 tähemärgiline lehe sisu kirjeldus, mida otsingumootorid kuvavad. Google otsingumootoril on see 158 tähemärki ning selle tasub ka lähtepunktiks panna. Samamoodi on meta-tiitel ehk otsingumootoris kuvatav koduPaljudel veebilehtedel genereeritakse meta-kirjeldus automaatselt juhul, kui kasutaja ei ole seda ise sisestanud. WordPress, mis on kõige populaarsem sisuhaldusplatvorm veebilehtedele, võimaldab lihtsate laiendusprogrammidega väga täpselt seda ise korrigeerida. Mida kasutada? Yoast SEO on see, mida me oleme ise aastaid kasutanud ning julgeme ka teistele soovitada.

meta-kirjelduse näidis Punase kasti sees on hundikuu.ee avalehe meta-kirjeldus ning pealkiri. See võimaldab otsingumootoritel märksõnadest ning lehe sisust paremini aru saada.[/caption]

Teine pool on ALT-kirjeldused. Ideeliselt on tegu analoogse asjaga, nagu meta-kirjeldus kuid kehtib piltide kohta.  ALT-kirje ütleb otsingumootoritele konkreetselt ära, mis on pildi peal ning mis märksõnadega see pilt seotud on. Üleval pool toodud näite juures näitab Google otsingumootor ka pilte, kuna ALT-kirjesse on lisatud Hundikuu Agentuur märksõnaks.

 

4. Eemalda vigased viited ehk katkised URL’id

Teisisõnu – ära viita veebilehel sisule, mida ei eksisteeri. Otsingumootorite “robotid” käivad lehe koodi üle ning kontrollivad seda, kuhu ka lehel viidatakse. Leides viited sisule, mida enam ei ole olemas, teevad otsingumootorid samad järeldused, mida ka tavakasutajad. Selge, lehte pole ammu uuendatud ega sisu korrastatud. Kas see info seal lehel on enam üldse päevakohane? Vist mitte – viime selle lehe otsingutulemustes allapoole. Lihtsaim vabavaraline tööriist kiireks lehe kontrolliks on Online Broken Link Checker, mis võimaldab kiirelt veebilehe läbi otsida, et saaks parandused ära teha.

Aga mis siis on, kui teie veebilehele viidatakse ning sisuleht või blogipostitus muudab aadressi?  Lihtsaim soovitus on siis tutvustada 301 suunamine ehk öeldakse: x leht on püsivalt kolinud y aadressile, siin on uus aadress ning kasutaja või otsingurobot suunatakse õigele lehele. Kasutades näiteks eespool mainitud Yoast programmi, loob see automaatselt suunamise kui sisulehe või blogipostituse aadressi muudate.

5. Tee oma ettevõte Googles nähtavaks

Olete te kunagi mõelnud, kust võtab Google ettevõtte kohta detailse info, mida otsingutulemuste kõrval kuvatakse ning Google kaardirakenduses näidatakse? Selle platvormi nimetus on Google My Business ning antud tööriist on jätkuvalt täiesti tasuta.

Google My Business võimaldab kasutajal ise Google platvormile tutvustada ning teistele kasutajatele nähtavaks teha ettevõtte andmed, teenused, tooted ja palju muud. Samuti annab Google väga täpse ülevaate, mis märksõnadega ning tingimustega ettevõte otsingus leitav on.

Paremal pool kastis on näide Google My Business kontole sisestatud andmetest, mida kliendile kuvatakse.

 

Need olidki alustuseks 5 lihtsat soovitust ning nippi, mida igaüks saab oma veebilehe nähtavuse parandamiseks ära teha. Pole vaja programmeerimise ning veebiarenduse oskusi ega SEO tehniku põhjalikke teadmisi, vaid natuke aega muudatuste tegemiseks.

Kui tunnete, et teie ettevõtte veebileht vajab korrastamist ning teil pole aega sellega ise tegeleda, siis võtke meiega ühendust ning leiame ka teie jaoks parima lahenduse.

Soovite ka enda ettevõtet nähtavamaks teha?

Hundikuu Agentuur aitab teie “ulgumisel” kaugele kõlada!
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Hinnapakkumise päring

Väga meeldiv, et soovite Hundikuu Agentuuriga koostööd teha.

Palun täitke allolev kontaktvorm ning me võtame teiega lähiajal ühendust.

Lugupidamisega

Hundikuu Agentuur

2 + 10 =