SEO optimeerimine
KUIDAS NÕEL HEINAKUHJAST ÜLES LEITAKSE?
Koduleht võib olla visuaalselt väga meeldiv ning peegeldada ettevõtte väärtusi ja hoiakuid, kuid sest pole väga palju kasu, kui kliendid veebilehte üles ei leia. Möödas on ajad, kus põhiliiklus tuli nn organiseeritud kataloogidest, kus sisu oli haldaja poolt sisestatud ning organiseeritud. Tänase seisuga on Eestis (2020. aasta statistika) 96% veebiotsinguid tehtud läbi Google otsingumootori ning maailma mastaabis on see number 92%. Teisisõnu – SEO optimeerimine ehk otsingumootoritele optimeerimine tähendab enamjuhtudel just Google jaoks kodulehe nähtavaks tegemist.
Meie kogemused näitavad seda, et 90% kodulehtedest on veebilehtede SEO kas poolik või hoopis tähelepanuta jäänud. Elementaarsed nüansid nagu korrektne ja struktuuriga sisutekst, lehe meta-kirjeldused, piltide ALT-kirjeldused, turvatud ühendus ning isegi halvast disainist lehe laadimiskiirus jääb soovitatud ajale oluliselt alla.Sellistel juhtudel ei oma üldse tähtsust, kui head teenust Teie osutate või kuipalju te konkurentidest paremini tegutsete – otsingumootorid lähtuvad ikkagi veebilehe sisust ning tehnilistest aspektidest ning jäätegi selles heinakuhjas peitu. Siinkohal saame meie Teid aidata.
SEO 101
SEO on tänasel päeval kodulehe nähtavuse A ja O. Võibolla olete kuulnud sellest, et parim koht laiba peitmiseks on Google kolmandale lehele. Reaalsus on see, et õigete märksõnadega on parim olla Google otsingus esimese lehe peal ning veel paremal juhul esimese kolme hulgas. Sõltuvalt lehest ning selle otstarbest on laias laastus 60-90% kodulehe liiklusest ikkagi läbi otsingumootorite. Seega – SEO on vajalik, kuid soovitud tulemuste saavutamine on pikk ja vaevarikas protsess ning kõik algabki kodulehe enda optimeerimisest ning asjakohase sisu loomisest.
Sisutekstid
Content is king ehk sisu on äärmiselt oluline, seda ka SEO puhul. Haaravad ning hea struktuuriga sisutekstid koos õigete märksõnadega aitavad veebilehtedel otsingumootoris välja tulla. Lisaks hästi koostatud sisutekstidele peab selle juures olema ka korrektselt sisestatud meta-kirjeldus koos fookusmärksõnadega ja märksõna(d) kajastuma ka lehe pealkirjas. Aitame Teil analüüsida, millised märksõnad on kõige olulisemad ning luua vastavad sisulehed koos vajalike tekstidega. Tulemuseks on lehe nähtavuse kasv mis toetab brändi tuntuse kasvu.
Mobiilivaade
Google algoritmide loogika kodulehtede järjestamisel on juba mõnda aega olnud põhimõttel mobile first ehk vaadatakse mobiilivaates kasutusmugavust. Statistika kohaselt kasutab ligi 3/4 veebikülastajat peamiselt väikese ekraaniga nutiseadmeid, mis teeb mobiilivaate veel olulisemaks. See tähendab seda, et lehe disainimisel ning kasutusmugavusel peab põhirõhku panema just mobiilivaatega versioonile ehk looma responsive disaini, mis muutub vastavalt ekraani suurusele.
Tehniline
Lisaks mobiilivaatele on kodulehel äärmiselt palju tehnilisi aspekte, mida jälgida SEO seisukohalt. Kõige olulisem neist on lehe laadimiskiirus. Kui kiiresti lehe elemendid laetakse, kas need on optimeeritud mobiilis kuvamiseks ja palju muud. Kohandame kodulehe, rakendame korrektsed vahemälu reeglid, optimeerime elementide laadimised ja muud aspektid, et lehe laadimine oleks kiire ja kasutajale mugav. See kõik on otsingumootori vastuste kuvamise algoritmidesse juba eos sisse kirjutatud, mistõttu on see kodulehel ka äärmiselt oluline korda teha.
Teine aspekt on piltidele ALT kirjelduste lisamine, mis toetab õigete märksõnadega sisulehtede ja materjali leidmist otsingumootoris. Meie kogemus on see, et ligi 90% kodulehtedel on sellest mööda vaadatud, kuid päeva lõpuks äärmiselt oluline kodulehel korda teha.
Siia käib ka veebilehe sisukaardi koostamine ning otsingumootoritele tutvustamine, korrektne robots.txt faili loomine ning vajalike andmete tutvustamine otsingumootoritele.
Konkurendid
SEO strateegia loomisel on tihti esimeseks sammuks konkurentide analüüs. Mida nad on teinud või tegemata jätnud enda veebilehel, et jõuda otsingumootorites esimesele või teisele lehele. Selle info põhjal on juba väga hea koostada konkreetne strateegia, mille põhjal ette võtta ka Teie kodulehe optimeerimine. Samuti aitame siin sammus üle vaadata märksõnad, millega konkurendid klientidele lähenevad ning Teie sisu vajadusel kohandada samas suunas.
Monitooring
Tööde teostamise eesmärgiks ei ole kodulehe SEO korrastamine ning seejärel püssi põõsasse viskamine. Meie lähenemine on konkreetne – tööde käigus ning ka peale tööde teostamist jälgime kodulehel toimuvat liiklust ning võrdleme lehe nähtavust otsingumootorites. Antud info põhjal saab juba luua uusi järeldusi ning töid korrigeerida vastavalt sellele. Eestmärk on ikkagi Teie kodulehe nähtavuse parandamine ning brändi tuntuse kasv.
Milline on SEO optimeerimise protsess?
Analüüs ning hinnapakkumise koostamine
SEO optimeerimine algab eelnevast analüüsist. Vaatame Teie veebilehe põhjalikult üle – mis on puudused, mis on hästi tehtud ning kuidas see kõik tulemust mõjutab. See annab meie jaoks hea ülevaate ning võimaldab prognoosida tehtavate tööde mahtu, mille põhjal koostame ka hinnapakkumise.
Tellimuse kinnitamine
Sõlmime töö teostamiseks lepingu ning kliendil tuleb tasuda 50% projekti maksumusest ettemaksuna, v.a. juhul kui projekti pikkus on rohkem kui 2 kuud. Seejärel küsime ligipääsu kodulehele ja veebiserverile, Google Analytics ja Search Console platvormidele.
Tööde teostamine
Kokkulepitud perioodi jooksul teostame projektis ette nähtud tööd ning jooksvalt analüüsime tööde tulemusi.
Projekti lõpetamine
Lehel teostatavate tööde lõpetamisega lõppeb projekti põhiosa. Samas jätkame tehtud tööde ja muutuste analüüsiga ning vajadusel korrastame veel sisutekste ja märksõnu.
Mida garanteerida ei saa?
SEO tööde puhul me ei saa garanteerida seda, et leht oleks kindlalt otsingumootorites esimesel kohal. Põhjus selleks on lihtne – me ei paku väliste viidete loomist lehe sisule, mis SEO seisukohalt on oluline. Kvaliteetse sisu puhul tuleb see aja jooksul loomulikku teed pidi. Soovite koheselt Google otsingumootorites õigete märksõnadega esimesel kohal olla, siis selle jaoks on olemas digiturunduse lahendused.